32907054_15367567890_r.jpeg

Wat doen wij?

HET VERHAAL VAN STICHTING BSM

"Als het goed met je gaat, kun je ook voor een ander zorgen"

Met dit gedachtegoed zette Pierre Pourchez, inmiddels oud-leerkracht van de Openbare Basisschool Bijvanck in Blaricum, in 2000 Stichting BSM op. Stichting BSM zamelt elk jaar geld in voor een opvangtehuis voor gehandicapte straatkinderen, gelegen op het Indonesische eiland Sumatra, nabij Medan, de geboorteplaats van Pierre zelf. Het opvangtehuis, Abdi Kasih, vangt 80 kinderen op die vanwege hun fysieke of mentale handicap door hun familie verstoten en verwaarloosd zijn. De opvang, begeleiding en zorg in de breedste zin van het woord worden mogelijk gemaakt door de 30 vrijwilligers die zich hier dagelijks voor inzetten.​

Stichting BSM en OBS de Bijvanck

Stichting BSM en Openbare Basisschool de Bijvanck zijn met elkaar verbonden. Het gedachtegoed "als het goed met je gaat, kun je ook voor een ander zorgen" werd voor honderden leerlingen de motivatie om zich in te zetten voor de stichting. Kerstmarkten, sponsorlopen, heitje voor karweitje, lege flessen ophalen... Alles werd bijna elk jaar uit de kast getrokken en met succes.

​Stichting-Erfgoed-Medan en HAN

Dit jaar(2024) gaan bijna 10 studenten van de Hogeschool Arnhem-Nijmegen (HAN) op bezoek bij Abdi Kasih om studie gerelateerd onderzoek te doen op basis van gezondheid-onderwijs-begeleiding-ondersteuning. Deze opzet vindt plaats dankzij de fijne samenwerking Stichting-Erfgoed-Medan, een stichting die in Almere is gevestigd. Een verdere fijne samenwerking met deze stichting sluiten we zeker niet uit de komende periode! ​

Transparantie en eerlijkheid

Belangrijk is dat alle donaties die aan Stichting BSM gedaan worden, bij de kinderen van Abdi Kasih terecht komen. Transparantie en eerlijkheid staan bovenaan en daarom geven wij volledig inzicht in het bestuur en de financiën van de stichting. Niet voor niets hebben wij het ANBI-logo in ons bezit, dit heeft o.a. belastingvoordelen voor donateurs! Zo kunt u uw donatie aftrekken van de vennoots- en inkomstenbelasting. Voor een bewijs van donatie stuurt u ons een mailtje!

anbi-logo.png
32907054_15367567890_r.jpeg

Wie zijn wij?

8770bdd4-b095-11ec-bd0f-0218eaf05005.jpg
Bron: Telegraaf

Pierre Pourchez

Voorzitter

Pierre is 46 jaar lang onderwijzer geweest en geniet nu van zijn welverdiende pensioen. Sinds het jaar 2000, toen Stichting BSM door hem werd opgericht, zet hij zich dagelijks met veel passie en plezier in voor 'zijn' kindjes op  Sumatra, waar Pierre zijn eigen roots ook liggen.

Janiek Sol

Penningmeester, redacteur

Na het afronden van haar media-opleiding besloot Janiek het roer om te gooien en in blauw uniform de wereld over te gaan vliegen. Dit doet ze nog steeds met veel plezier! Naast het vliegen is ze mama van Kate en is ze graag creatief bezig. "Toen Pierre mij in 2015 vroeg om mee te werken aan zijn prachtige stichting, hoefde ik hier geen seconde over na te denken. Ik was vereerd en dat ben ik tot op de dag van vandaag nog steeds!"

Als het goed met je gaat,
kun je ook voor een ander zorgen!